درمان سرطان پروستات با بره موم در طب سنتی


درمان سرطان این روزها به رویا بدل شده است. با این حال متخصصان طب سنتی بر این باورند که سرطان موضوعی نیست که اگر زود تشخیص داده شود، غیر قابل درمان باشند. خوشبختانه در سال های اخیر نمونه های زیادی از درمان سرطان در طب سنتی وجود دارد، با این حال هنوز نمی توان به طور قطع در مورد این روش ها صحبت کرد. بره موم یکی از مواد طبیعی است که علم نیز به خواص ضد سرطانی آن اعتراف کرده است. با این حال تحقیقات بیشتری برای درمان با بره موم نیاز است. یکی از سرطان هایی که بره موم می تواند بر روی آن تاثیر بگذارد، درمان سرطان پروستات است.
پروستات غده ای کوچک به اندازه گردو در دستگاه تناسلی آقایان است. در سرطان پروستات سلول های بدخیم در این قسمت شروع به رشد و تکثیر می کنند و باعث ایجاد توده خواهند شد. با تشخیص سرطان پروستات در مراحل اولیه امکان درمان آن با درصد بالا وجود دارد. به همین علت است که توصیه می شود تا جای ممکن از روش های مختلف برای تشخیص این نوع سرطان اقدام شود. به ویژه افرادی که در معرض چنین سرطانی قرار دارند.
از مهمترین مواد در طبیعت که برای پیشگیری، بهبودی و حتی درمان سرطان پروستات بسیار موثر است می توان به بره موم اشاره کرد. بره موم ماده ای چسبناک است که از صمغ درختان تبریزی، کاج، بید و سایر درختان سوزنی برگ ترشح می شود و زنبورهای عسل این صمغ ها را جمع آوری داخل کندو می برند. سپس زنبورها این صمغ ها را با آنزیم هایی که خودشان ترشح می کنند و عسل، بزاق و موم عسل ترکیب کرده و ماده ای دارویی به نام بره موم که به چسب زنبور عسل نیز شهرت دارد تولید می کنند.

در این مطلب تلاش کرده ایم تا به علت اثرگذاری بره موم بر روی درمان سرطان پروستات اشاره کنیم. آشنایی با این ماده حیرت انگیز از این جهت جالب است که بره موم هیچ تداخلی با روش های شیمیایی برای درمان سرطان ندارد و می تواند همزمان با داروهای شیمیایی و پرتو درمانی مصرف شود. البته بسیاری از افراد بعد از چند ماه مصرف بره موم، به مرور شاهد کمتر شدن نیاز بدن به چنین داروهایی هستند و می توانند زیر نظر پزشک آن را کم کنند. اما این خاصیت از کجا نشئت می گیرد؟

چرا بره کومک برای سرطان پروستات مفید است؟
اگر بخواهیم علت اثرگذاری بره موم بر درمان سرطان پروستات را بررسی کنیم، باید به ترکیبات درونی این ماده توجه داشته باشیم. خواص ضد سرتانی و ضد تومور بره موم به خوبی بر روی سلول های سرطانی اثر می گذارند. در ادامه برخی از این موارد را مورد بررسی قرار می دهیم.

خاصیت آنتی اکسیدانی
تاثیرات بره موم بر روند پیشگیری تا درمان سرطان پروستات بسیار حیرت انگیز است. بره موم، آنتی اکسیدان بالایی دارد و با رادیکال های آزاد که عامل ایجاد کننده سلول های سرطانی هستند، مقابله کرده و باعث از بین رفتن آنها می شود. این خاصیت بره موم عاملی است که بر روی بسیاری از سرطان ها اثر می گذارد.

سرشار از مواد ضد سرطانی
بره موم سرشار از خواص ضد سرطانی مثل آرتیپیلین سی، اسیدکافئیک، گاستریت و وانیلیک اسید است که باعث از بین رفتن سلول های سرطانی می شود. این محصول خون رسانی را به سلول های سرطانی غیر فعال کرده و از پیشروی و متاستاز بیماری جلوگیری میکند.
در واقع بره موم در درجه اول، باعث جلوگیری از پیشرفت سرطان پروستات می شود و در ادامه این سلول ها را نابود می کند. به همین علت اهمیت دارد که در ابتدای بروز سرطان از بره موم استفاده شود. همچنین نظم در مصرف و ادام دار بودن مصرف بره موم برای مقابله با این سلول ها اهمیت دارد.

نکاتی در مورد استفاده از بره موم برای درمان سرطان پروستات
افرادی که مبتلا به سرطان پروستات هستند با استفاده از بره موم در هفته های اول با افزایش تمایل بیشتر به غذا خوردن می شوند، افزایش وزن پیدا می کنند و حتی انرژی از دست رفته خود را بدست می آورند. به طور کلی این ماده ارزشمند باعث تقویت قوای جسمانی می شود.
استفاده از این محصول همزمان با مراحل درمانی مثل شیمی درمانی نه تنها عوارضی ندارد بلکه به روند درمان بسیار کمک می کند. در شیمی درمانی علاوه بر اینکه سلول های سرطانی از بین می روند، سلول های سالم اطراف هم نیز ممکن است از بین بروند و این باعث ایجاد عوارض در بدن افراد می شود. استفاده همزمان بره موم با شیمی درمانی باعث می شود بدون آسیب رساندن به سلول های سالم، سلول های سرطانی را نابود کند.
البته سازوکار دقیق این دارو مشخص نیست؛ اما بر اساس آزمایش ها، این دارو ابتدا ژنی را در سلول های سرطانی فعال می کند و آن ژن از درون موجب مرگ سلول های سرطانی در پروستات می شود. همچنین به این طریق باعث حفاظتش از سلول های سالم می شود. بیماران طی این مراحل درمانی با نتیجه موفق تر و با عوارض کمتر مواجه خواهند شد. از دیگر فواید این ماده شگفت می توان به تاثیراتش بر عوارض شیمی درمانی هایی که قبلا انجام شده اشاره کرد

فراموش نکنید اثرگذاری بره موم بر روی سرطان تنها به چند شرط اتفاق می افتد:
*    نظم در مصرف: مصرف منقطع و بدون برنامه به هیچ وجه فایده ای ندارد
*    مداومت در مصرف: برای رسیدن به نتیجه که همان درمان سرطان پروستات است، باید چند ماه بره موم مصرف کنید. ممکن است در ماه های اول هیچ اتفاق خاصی در بدنتان نیافتد؛ اما در ماه های بعد کم کم شاهد بهبود خواهید بود.
*    استفاده از بره موم فراوری شده: بره موم خام گزینه خوبی برای درمان سرزان پروستات نیست. بهتر است از بره موم فراوری شده که به صورت های مختلفی مثل قرص بره موم، کپسول بره موم و ترکیب عسل با بره موم است استفاده کنید. فراموش نکنید که

دوز مصرف بره موم باید زیاد باشد اما حتما با متخصص طب سنتی مشورت کنید.

درمان سرطان پروستات با بره موم امکان پذیر است؛ اما باید دقت داشته باشید که این روش درمانی نیاز به برخی ملاحظات دارد. درمان سرطان در طب سنتی اصولا نیاز به صبر، نظم و مداومت در مصرف دارد. بره موم نیز از این قاعده مستثنی نیست. نظرات افرادی که با بره موم درمان شده اند را ببینید، بخوانید و بشنوید تا با اطمینان قلبی برای درمان از بره موم استفاده کنید.